App store  Google play

Download de gratis GGZ app

Menu

banner nieuws

Dutch Arabic English Polish Turkish

Vanochtend is onder grote belangstelling de helpdesk voor cliënten geopend. Medewerkers en cliënten hadden zich verzameld in de hal bij de afdeling ICT waar Fred Pijls, lid Raad van Bestuur van GGZ Oost Brabant het lintje doorknipte en samen met Tim en Mike - de twee medewerkers die de helpdesk gaan bemensen - het telefoonnummer van de helpdesk onthulde.
Na de opening heeft Fred als eerste samen met Tim en Mike (de helpdeskmedewerkers) de nieuwe ruimte bezocht.                      

Dragons Den
Een jaar geleden kregen Patrick Hendriks en Linda Willekens het idee om deze helpdesk te starten nadat een aantal cliënten de afdeling ICT om hulp gevraagd had bij computervragen. Het idee werd verder uitgewerkt en gepresenteerd in de Dragons Den. Daar is het idee beloond met een mooie geldprijs.

helpdesk2
Patrick, Mike, Tim en Fred

De helpdesk biedt cliënten de mogelijkheid om onderdeel te zijn van de arbeidsmarkt. Het is een unieke manier om werkervaring op te doen. Daarnaast voldoen we hiermee aan een vraag: de afdeling ICT krijgt regelmatig vragen van cliënten die we niet kunnen beantwoorden, eenvoudig omdat we hier niet voor uitgerust zijn. De helpdesk voor cliënten kan dit oplossen.

De afgelopen maanden zijn we samen met de zorg bezig geweest om dit idee verder uit te werken en tot uitvoering te brengen. De helpdeskruimte is ingericht en er is een echte sollicitatieprocedure gestart. Alle kandidaten die gereageerd hebben, zijn op gesprek geweest. Uit de kandidaten zijn Tim en Mike gekozen. Zij zullen het komende jaar de helpdesk voor cliënten gaan bemensen. Het hele gewonnen geldbedrag wordt gebruikt om hen een opleiding te geven die ze op hun CV kunnen noemen waardoor ze nog interessanter worden voor de arbeidsmarkt. Tim en Mike hoeven niet alles zelf te bedenken en uit te zoeken. Vanuit ICT en de zorg zullen begeleiders beschikbaar zijn met wie ze kunnen sparren.

Contact met de helpdesk
De helpdesk voor cliënten kun je vinden aan de zij-ingang van het hoofdgebouw in Boekel, tegenover de balie van de servicedesk ICT. De helpdesk is elke werkdag geopend van 09:30 – 11:30 uur en bereikbaar via T 0492 - 84 62 34 . Je kunt je daar melden als je als cliënt problemen hebt met je computer, telefoon, tv- en wifi signaal. Binnenkort is het ook mogelijk voor cliënten om computerspulletjes te kopen.

Bron: Patrick Hendriks
Datum: 22 mei 2018

In BMC Psychiatry verscheen een artikel over het study design van het STORM zuid project, van de hand van Mandy Gijzen, Daan Creemers, Sanne Rasing, Filip Smit en Rutger Engels. 

Het STORM Zuid project heeft als doel suïcide- en depressiepreventie voor adolescenten met behulp van een multimodaal preventieprogramma. Het artikel beschrijft het design van het onderzoeksproject dat een samenwerking is tussen het Trimbos-instituut en GGZ Oost Brabant.
Lees hier het artikel.

Bron: Mandy Gijzen

Datum: 15 mei 2018

20170414 Daniel Autiroute V4 solo webBestuurder Fred Pijls schreef een blog over de prikkelarme navigatieroute van Daniel en andere inspirerende manieren van innovatief denken. 

Daniël is geïnteresseerd in techniek, internet en natuur. Die interesses komen goed tot hun recht in zijn baan: biologische groente- en fruitpakketten rondbrengen met zijn Toyota Starlet uit 1995. In een gesprek met Daniël ontstaat het idee voor een prikkel-arme navigatieroute, die het autorijden autisme-vriendelijker kan maken.

Klik hier om het blog te lezen.

Bron: Communicatie

Pagina 4 van 64

© 2014 GGZ Oost Brabant | Disclaimer ISO9001

Ga naar boven

Achtergrond-blauw