App store  Google play

Download de gratis GGZ app

Menu

banner-zorggroepen

Banner Klik kaart

Dutch Arabic English Polish Turkish

Onze medewerkers doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk te behandelen en te begeleiden. Daar mag u op rekenen. Toch kan het gebeuren dat u niet altijd tevreden bent. Hopelijk neemt een goed gesprek in zo’n geval uw onvrede weg. Uw ervaring kan dan een bijdrage zijn aan het verbeteren van onze zorg.

Ondersteuning

Vindt u het lastig om uw klacht te bespreken met de direct betrokkene? Dan kunt u om ondersteuning vragen. Als cliënt kunt u terecht bij uw behandelaar, de leidinggevende van de afdeling of de onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon. Familieleden en naasten kunnen ondersteuning vragen bij de familievertrouwenspersoon.

Klachtenfunctionaris

Mocht uw klacht na het gesprek met de medewerker of de leidinggevende niet zijn opgelost, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Zij zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht.

Hanke Timmermans
T 0492 – 84 60 00
M 06 – 82 61 64 51
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Klachtencommissie

Ook kunt u zich wenden tot de Klachtencommissie van GGZ Oost Brabant. Deze commissie behandelt alleen klachten, geen schadeclaims (voor de behandeling van schadeclaims kunt u zich wenden tot de Raad van Bestuur). U dient uw klacht schriftelijk in met behulp van het klachtformulier. Het is belangrijk dat u dit formulier zo volledig mogelijk invult en ondertekent me t uw handtekening.
De klachtencommissie is bereikbaar via het secretariaat van de Raad van Bestuur.
T 0492 – 84 45 56
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meer informatie

Lees de folder Uw mening horen we graag, wat u kunt doen als u een klacht heeft.

 

Kwaliteit bewaak je samen

Welke kwaliteit we leveren. Prestatie-indicatoren geven heel concreet aan wat we van onszelf verwachten en of we onze doelstellingen ook behalen. Certificering garandeert bovendien dat we dit proces voortdurend bewaken.

Een klacht indienen

Als u een (schriftelijke) klacht indient, krijgen u én degene waarover u klaagt binnen enkele dagen een bevestiging van ontvangst. Zo snel mogelijk daarna hoort u waar en wanneer de mondelinge behandeling van uw klacht plaatsvindt. In de tussentijd onderzoekt de commissie uw klacht. Voor het gebruik van dossiergegevens is uw toestemming nodig.

De hoorzitting

Uiterlijk twaalf werkdagen na ontvangst behandelt de commissie uw klacht achter gesloten deuren. Bij de zitting zijn de betrokken cliënt, medewerker en ten minste drie leden van de Klachtencommissie aanwezig. De commissie kan getuigen oproepen. Hierover krijgt u vooraf bericht.

Patiëntenvertrouwenspersoon

U kunt u zich laten bijstaan, bijvoorbeeld door de Patiëntenvertrouwenspersoon (PVP). De PVP kan uw klacht schriftelijk onderbouwen en tijdens de zitting toelichten. Ook de medewerker kan zich laten bijstaan, bijvoorbeeld door een collega of leidinggevende.

Besluit

Binnen een termijn van vier weken na ontvangst, neemt de commissie een besluit. Daarover volgt dan zo snel mogelijk bericht. Lees meer in de folder

© 2014 GGZ Oost Brabant | Disclaimer ISO9001

Ga naar boven

Achtergrond-blauw