Skip to main content

Wachttijden

U bent op zoek naar de juiste hulp. Uw huisarts of psycholoog heeft in overleg met u bepaald dat doorverwijzing naar ons nodig is.

Voor de meeste niet-acute behandelingen zijn er helaas wachttijden. Wij doen ons uiterste best om wachttijden voor u zo beperkt mogelijk te houden.

Hieronder ziet u een overzicht van de gemiddelde wachttijden (gebaseerd op gegevens van de afgelopen maanden). Omdat het gemiddelde wachttijden zijn, kan voor u persoonlijk de wachttijd anders zijn. 

Wachttijden kunnen variëren. Neemt u voor de meest actuele wachttijden contact op met onze secretariaten.

Digitale poli

Voor onze digitale poli is momenteel geen wachttijd. Lees meer over onze digitale poli.

Aanmeldwachttijd in weken (peildatum 7 maart 2024)

Aanmeldingswachttijd: Het aantal weken vanaf de datum dat u een afspraak voor een intakegesprek maakt en de datum van dit gesprek.
De wachttijd is niet afhankelijk van waar u verzekerd bent.

Aanmeldwachttijd Cliënten 18+ (in weken)

Behandelwachttijd in weken (peildatum 7 maart 2024)

Behandelwachttijd: Het aantal weken tussen de intake en de start van de behandeling. 
De wachttijd is niet afhankelijk van waar u verzekerd bent.

Behandelwachttijd Cliënten 18+ (in weken)

Wachttijdbebemiddeling

De wachttijd is onafhankelijk van uw zorgverzekering of zorgverzekeraar.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met ons. Of met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt. En dat binnen 10 weken vanaf de intake de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen)

In crisissituaties geen wachttijden

De wachttijden zijn niet van toepassing als er sprake is van een crisissituatie. Onze crisisdienst is namelijk 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Hierbij kijkt de dienstdoende medewerker van de crisisdienst wat de te volgen aanpak gaat worden (ambulante behandeling of klinische opname).