Menu

banner nieuws

Weet u al dat u als cliënt ook digitaal met ons in contact kan komen via MijnGGZOostBrabant? Veel cliënten maken al gebruik van deze mogelijkheid, we willen graag dat meer mensen hier bij gaan aansluiten. Daarom gaan we hier een nieuwe impuls aan geven. Ook werken we aan helpdesk / digitale voordeur voor cliënten.

clientenportaalBen u cliënt bij ons, dan kan het zijn dat u binnenkort een mail ontvangt dat we u gaan bellen. Hieronder leest u hoe dat in zijn werk gaat, welke cliënten we gaan bellen en hoe de helpdesk / digitale voordeur er uit gaat zien.

Wat gaan we doen?

We gaan dit doen met hulp van de Zorgcentrale, een organisatie met bel-professionals met een medische achtergrond. Dit doen we als volgt:

  • - We organiseren een beschikbaarheid voor cliëntvragen op werkdagen van 10.00 tot 15.00 op een vast en bekend telefoonnummer (0492-846036)
  • - Cliënten ontvangen hierover vooraf een mail, om hen niet te verrassen hiermee.
  • - Daarnaast gaan we ook proactief uitbellen om meer cliënten ‘digitaal aan te sluiten’. 

Welke cliënten gaan we bellen en hoe doen we dat?

We gaan in de komende drie maanden een aantal cliënten bellen die nog niet actief zijn op het cliëntportaal www.mijnggzoostbrabant.nl of op Minddistrict.
We sturen deze cliënten vooraf een mail om aan te kondigen dat we gaan bellen. Zij kunnen hierin ook aangeven dat ze niet benaderd willen worden. Alle AVG-zaken zijn verder netjes geregeld voor de samenwerking met de Zorgcentrale. De Zorgcentrale volgt een met ons afgestemd bel-protocol om zaken bij de cliënt uit te vragen en hem of haar verder op weg te helpen.

Wat gebeurt er na de belactie? Hoe gaan we daarna verder?

De informatie die de Zorgcentrale verzamelt, wordt opgestuurd naar de behandelaar, zodat hij of zij daar met de cliënt direct op voort kan borduren.

Helpdesk / digitale voordeur

Om te zorgen dat het na deze inhaalslag van drie maanden met inzet van De Zorgcentrale niet ineens stilvalt, werken we parallel toe naar een duurzame digitale voordeur voor nieuwe cliënten én een structurele helpdeskrol bij het cliëntenservicepunt.

Dit servicepunt is onderdeel van de afdeling communicatie en wordt bemenst door communicatievrijwilligers, veelal ervaringswerkers. Zij zijn geen hulpverleners. Ze bieden service en ondersteuning door te luisteren naar iemands verhaal en daar waar nodig gidsen ze betrokkene naar een (zorg)collega binnen of buiten GGZ Oost Brabant. Medewerkers beantwoorden vragen, die ons bereiken via de website (stel uw vraag), telefoon of in persoonlijk contact (op afspraak in de regio of bijvoorbeeld als vrijwilliger op de ouderenkliniek).

© 2014 GGZ Oost Brabant | InformatieveiligheidDisclaimer Privacy-statement ISO9001 ISO9001 NEN

Ga naar boven

Achtergrond-blauw